سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل - شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل




بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل - شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل

عضویت در خبرنامه
  همراهان
اصلاح طلب:7828
 RSS 

ما مکلفیم در امور سیاسی دخالت کنیم، مکلفیم شرعاَ (صحیفه، امام خمینی(ره)، جلد 15)

مردم فهیم و غیرتمند استان اردبیل، درود و سلام بر دل همواره سبز و با طراوتتان

همچنانکه مستحضرید مردم حسینی این خطه پیوسته با گردن فرازیها و افتخارات تاریخی در گستره آذربایجان سرافراز، جزو پیشتازترین مردم ایران اسلامی بوده اند و در پیشانی این ملک خرد خیز اسباب تحولات شگرفی در بستر تاریخ و خاستگاه جغرافیایی گفتمانهای فکری، فرهنگی و فلسفی بوده و نیز این سرزمین آوردگاه بزرگ تحولات تاریخی صده های اخیر چون مشروطیت، قیام 29 بهمن و دفاع جانانه فرزندان سلحشور این دیار از تمامیت ارضی کشور و ساحت آرمانهای متعالی انقلاب در طول 8 سال دفاع مقدس، دوران سازندگی، دوران اصلاحات و تا کنون همه گواه بر آن است که مردم این سامان برای تعیین سرنوشت خود همواره با یک ضریب بالای حساسیت در میادین تحولات تاریخی با جدیت حضور بهم رسانیده اند.

یکی از مصادیق جاری این حساسیت ها وجود جنب و جوش موجود در فضای انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری است که آحاد جستجوگر، فکور و حسینی این استان به رغم تحمل فشارها و سختیهای فراوان این امر سرنوشت ساز را در دایره توجه اول خود قرار داده اند و نمود بارز آن حضور خود انگیخته و غیر قابل تصور صدها تن از اهالی نجیب استان از اقشار مختلف در قالب هواداران حضور سید محمد خاتمی در انتخابات دهم در دفتر اهدایی خانواده حضرت امام(ره) به آن سید فاضل در تهران بعنوان اولین استان حامی ایشان بود که نوید همراهی و همسرایی فرزندان بیدار ساوالان با این مرد صادق می باشد.

عزیزان! نیک می دانید که در این 4 سال حضور دولت نهم در مصدر اجرایی کشور همه چیز برای توسعه و جهش کشور در ابعاد مختلف مهیا گشته بود.

همراهی و حمایت همه ارکان نظام از دولت نهم، درآمدهای غیر قابل تصور و سرشار کشور ناشی از افزایش جهانی قیمت نفت در این برهه(بطوریکه در 5/2 سال اول، درآمد این دولت با درآمد 8 ساله دولت اصلاحات برابری کرد) و نیز کارهای اساسی و زیربنایی که در دولتهای قبلی پایه ریزی گشته بود تواماَ فرصتی را فراهم می کرد که در جمیع شاخص های کلان به سوی کسب موقعیت های برتر حرکت کنیم، لیکن نه تنها چنین آرمانی محقق نگشت بلکه بدلیل خروج تصمیم گیری ها از دایره عقلانیت کارشناسی، نابسامانیهای اقتصادی کشور تا به حد غیرقابل تحمل به پیش رفت، طوریکه در نتیجه این تصمیمات هم شاهد رکود بخشهای مختلف صنعت و عمران و تجارت و کسب و کار می باشیم و هم فضای نومیدی و یاس بجای نشاط و طراوت و امید به زندگی، مردم این کشور را رنج می دهد.

نتایج محسوس و ملموس سیاست فله ای این دولت را که روزی بیم و انذار و اندرز مشفقانه اقتصاددانان کشور را سیاسی می خواند، امروز بوضوح می توانیم ملاحظه کنیم و بنا داریم با همان رویکرد عوامانه که این دوستان دارند ما نیز مردم نکته سنج این سامان را به کرسی قضاوت بنشانیم و ناگزیریم برخی از نتایج تصمیم گیری ها را با همان منطق عوام و به شکل کوچه و بازاری با همدیگر مقایسه نماییم:

- اگر در دولت اصلاحات مردم برنج را به کیلویی 700 تومان می خوردند، امروز آنرا به قیمت 3000 تومان تهیه می نمایند.

- اگر در دولت اصلاحات مردم روغن نباتی 5 کیلویی را به  2500 تومان می خریدند، در سه سال عمر دولت نهم آنرا حتی به 9000 تومان نیز خریدند.

- اگر در دولت اصلاحات مردم گوشت را به کیلویی 2500 تومان می خوردند، امروز ناگزیر آنرا به قیمت 6500 تومان تهیه نمایند.

- به مردم قول دادند که نرخ بهره وام را تک رقمی(کمتر از 10 درصد) کنند، امروز بانک مرکزی همین دولت آنرا به 26 درصد رسانده است.

- به هنگام تبلیغات انتخاباتی مدعی بودند که با این همه ثروت نباید کسی بیکار بماند!!! اما بر طبق آمارهایی که خودشان امروز ارائه می دهند در این مدت نه تنها از لشکر بیکاران کاسته نشده است بلکه بدان افزوده اند، جالبتر اینکه نتیجه پژوهشهای بانک مرکزی از انحراف 40% وام های بیکاری و بنگاههای زود بازده خبر می دهد در حالیکه اگر برطبق برنامه چهارم عمل می شد با ایجاد مستمر سالانه 900 هزار شغل، نرخ بیکاری به 5/8% تقلیل می یافت و بقول آقای خاتمی در دیدار با مردم استان اردبیل؛ اگر دیروز فقیر بیکار داشتیم، امروز فقیر بیکار بدهکار داریم و نتیجه این عملکرد دولت جز هدر رفت سرمایه و ایجاد زمینه های مشکلات اجتماعی و دمیدن بر حباب تورم چیز دیگری نبوده است. قابل ذکر آنکه بنا به آمار بانک مرکزی همین دولت مطالبات معوق و مشکوک الوصول در مدت سه سال به 6 برابر (30 هزار میلیارد تومان) رسیده است.

- بنا به قول صریح رئیس جمهور محترم بنا بود پول نفت بر سر سفره مردم بیاید، نه تنها پول نفت نیامد که قرار است بنزین از ابتدای سال 1388 به قیمت لیتری 350 تومان و تماما بصورت آزاد در جایگاهها بفروش برسد.

- در 2 سال اخیر دو بار سهام عدالت توزیع کرده اند (یکی به ازای هر نفر 40 هزار تومان، و دیگری 80 هزار تومان) اگر مجموع 120 هزار تومان توزیعی را تقسیم بر 24 ماه نماییم؛ ماهانه می شود 5 هزار تومان! که باید پرسید آیا این تصدق ناچیز از تریلیونها تومان درآمد کشور اینگونه شایسته شأن ملت است؟! ضمنا می بایست معین کنند همان سهام ناچیز من کارگر چه مقدار از چند سهم کدام واحد صنعتی است.

- اگر دیروز روسای جمهور اروپا و کشورهای محور به صد سماجت و تکریم از رئیس جمهور کشورمان دعوت و استقبال می کردند، امروز در سیاست خارجی به توسعه روابط دیپلماتیک با کشور دویست و چند هزار نفری مجمع الجزایر قمر، کومور، جیبوتی و ... می بالیم!

- مدعیان اداره کشور با نفت 5 دلاری چرا تا به امروز علی رغم سپری شدن دهه اول اسفند هنوز حقوق و پاداش کارمندان، این آسیب پذیرترین و کم توقع ترین قشر جامعه را نتوانسته اند پرداخت کنند؟

- رشد اقتصادی در دولت قبلی علی رغم حصول درآمدهای کم به 8 درصد رسیده بود که بر طبق آمارهای بانک مرکزی علی رغم درآمدهای زیاد این رقم به 4/5 تقلیل یافته و یقینا تاثیر بحرانهای مالی بی سابقه اخیر جهانی و تنزل قیمت نفت در سالهای آتی همین رقم را نیز به نصف تقلیل خواهد داد.

- تجارت خارجی کشور بواسطه دیپلماسی ضعیف و در عین حال ماجراجویانه دولت و به تبع آن تحریمهای اعمالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کشورمان و نیز با تاثیرپذیری از فاکتور «افت قیمتهای جهانی» با وصف اینکه وضعیت خوبی ندارد، آینده خوبی نیز نخواهد داشت که باید تدبیری اندیشیده شود.

- کسری بودجه 30 هزار میلیارد تومانی سالجاری، کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش درآمدهای حاصله و هدم پشتوانه های ارزی در سالهای گذشته و تخلیه و جاروب حساب ذخیره ارزی و غیرکارشناسانه و نامستند بودن نظام بودجه ریزی کشور که لایحه بودجه سال 1388 با ابتنا به این شیوه ارائه گردیده چشم انداز نامطمئن و خطرناکی را برای سال آتی رقم می زند.

و دهها مورد از این دست که همه گواه بر بی سامانی امور در دولت فعلی است و اگر بخواهیم ضعف ها در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را بشماریم «مثنوی هفتاد من کاغذ شود».

در این فرصت مناسب می دانیم متذکر شویم که دولت فعلی در کنار بسیاری از ضعف ها؛ نقاط قوتی نیز داشته است از جمله شجاعت در تصمیم گیری (صرفنظر از نتایج حاصله) ادعای تلاش خدمت به فقرا و ... که صادقانه و شجاعانه ارج گذار این زحماتیم و نیز باید یادآوری نماییم که بوده اند و هستند بسیاری از دوستان اصولگرا که با اخلاص قصد پیشبرد اهداف عالیه نظام و حل مشکلات مردم را داشته اند ولی با وجود موانع ساختاری در شیوه مدیریت کنونی بعضا با ناکامیهایی مواجه گشته و خون دلها می خورند، باشد که خداوند توفیقشان دهد.

بدینسان با ملاحظه وسعت گسترده مشکلات فرارو نیک می شود گواهی داد که با این وضعیت فعلی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در این عقیده و نظر مشترکند که «شکی نیست، وضع موجود لازم است تغییر کند» و به استناد همین برداشت مشترک تعداد کثیری از مردم فهیم استان ما نیز با تحلیل و تطبیق اوضاع گذشته و حال و به نمایندگی از اقشار مختلف جامعه برای اعلام حمایت از رئیس جمهور سابق کشورمان؛ آقای خاتمی به تهران عزیمت و با حضور صمیمی و گرم خود تصویر زیبایی از همدلی، مودت، انسجام و همراهی مردم این خطه در حمایت از ایشان آفریدند و خواستار نجات کشور از اوضاع وخیم کنونی شدند.

امید واثق داریم با حضور پرشکوه مردم در استمرار انقلاب و در جهت تثبیت مردم سالاری، مردم استان اردبیل نیز همانند ایام گذشته به یاری آن سید بزرگوار خواهند شتافت تا در بهار سبز سال 1388 رستن گلهای امید و لبخند را در سراسر میهن عزیزمان شاهد باشیم.

و نیز بدینوسیله از تمامی بزرگانی که بدلیل کمبود فضای مناسب برای حضور در تهران امکان دیدار نیافتند پوزش می طلبیم باشد که در زمان حضور آقای خاتمی در استان اردبیل فرصت دیدار برای تمامی این عزیزان فراهم گردد.

 

 

و من ا... التوفیق

 



: دبیرخانه دایمی » ساعت 12:5 ص روز 87/12/16